klar til sin første sumpskildpadde, men mangler lidt praktisk info og hjælp

Her kan alle registrerede brugere stille spørgsmål vedr. sumpskildpadder
Besvar
Tobs

klar til sin første sumpskildpadde, men mangler lidt praktisk info og hjælp

Indlæg af Tobs » 04-02-2017 23:46:52

Hej krybdyr forum, mig og min kæreste er endeligt blevet enig om det er nu vi skal tage skridtet og gerne vil have en skildpadde.
og har kigget længe og undersøgt en masse om sumpskildpadder, og valget er faldet på en Pink Belly Sideneck skildpadde (Emydura Subglobosa)
vi har udkig på et 70-90 l akvarier/terarier - så der er plads til den lille fyr kan vokse.
og planen er at det skal opdeles med 80%-20% med vand/land
da såvidt jeg har fundet ud af at den helst opholder sig i vandet, også skal der være nogle små steder under vand den kan gemme sig i
og vandet skal være 21-26 grader varmt. - tænker hele bunden skal være sorte flod sten, da de er for store til at blive spist, da jeg umilbart kunne forstå den kan finde på at spise sand/grus (ret mig enedlig vis det er forkert) - også skal den have et lille land område den kan komme op på, og her er jeg lidt i tvivl om den er brug for en varme lampe den kan ligge under? kan umilbart ikke finde noget info om det?
og vi har undersøgt med mad hvad de spiser, og de skal have vitaminer og kalk en gang i mellem ved siden af, af hvad vi kunne forstå

nå men nok snak om vores planer osv. bare så i ikke sidder og tænker vi ikke har undersøgt noget. inden vi spørg :)

men mangler lidt råd og info om hvad vi skal bruge af varme lamper/pumpe, filtre til vand, uv lys, pumpe osv.. og evt meget gerne nogle råd om den type skildpadde.
og hvordan og hvorledes med vitaminer og kalk hvor meget og hvor lidt og hvor ofte?
kom meget gerne med hvad i ved, så vi kan blive så klar så muligt inden vi går ud og køber diverse ting - og læg meget gerne billeder op af jeres tank, så vi kan se hvordan i har gjort det :)

beklager det lidt lange indlæg, vi vil gerne være så klar så muligt til den lille "fyr" kommer :P

vh Sarah og Tobias

Rødøre78

Re: klar til sin første sumpskildpadde, men mangler lidt praktisk info og hjælp

Indlæg af Rødøre78 » 28-06-2017 14:19:04

Hej..

Jeg har 2 stk. ..

Og jeg må ikke sætte dem ud i det fri ... for så dør de.

Jeg vil helst ikke a .. med dæm .. men skal flytte.

Hvad koster KOST og LOGI hos dig?

MVH
Jonas

Besvar