Vitaminer og kalk

Her kan alle tilmeldte brugere stille spørgsmål vedrørende krybdyr sygdomme og pleje. Spørgsmålene besvares af en krybdyrkyndig dyrlæge.Almindelige brugere bedes IKKE svarer på dyrlæge spørgsmålene.
Låst
Mimi29

Vitaminer og kalk

Indlæg af Mimi29 » 02-05-2013 19:42:42

hejsa,

Er kalk og vitaminer lige vigtige året rundt, eller er noget sæson bestemt? - en russer, som går inde, som jeg lige har ´reddet´ (.. og som jeg ikke har oplevelsen af har fået kalk, da jeg fik at vide at det kunne den ikke li´ ..ja..), har jeg tænkt mig at rette op på. Men hvad er godt, hvor tit og hvor meget? - Jeg har forstået at vitaminer skal være 2 gange ugentligt og kalk hver dag?

mvh
Mimi

Lilli
Forum Administrator
Geografisk sted: Århus C

Re: Vitaminer og kalk

Indlæg af Lilli » 03-05-2013 09:00:18

Hej Mini,
Hvis den er i underskud af kalk, kan det godt tage noget tid at få rettet op på det igen, så bare drys på maden hver dag. Jeg tror ikke at man kan overdosere, men den kan kun optage en vis mængde af gangen.
Vitaminer kan overdoseres, men så længe du drysser lidt på et par gange om ugen er det fint. Og så brug alt det vilde ukrudt du kan! Mælkebøtter, kløver, vejbred, skvalderkål, og lad den endelig bare spise alt det den kan.

Må vi se et billede af den?
Venligst Lilli

Låst