Sær smag

Her kan alle registrerede brugere stille spørgsmål vedr. landskildpadder
Besvar
ditlev
Geografisk sted: Termestrup

Sær smag

Indlæg af ditlev » 23-07-2019 18:43:22

Jeg planter lidt forskelligt i mine skildpadders udeanlæg. En potentil og nogle bregner til skygge (bregnerne har det ikke så godt i år). Og nogle krydderurter til pynt. De kan så også blive brugt i mit køkken. Det er timian (trives fint), lavendel (næppe en krydderurt, men sommerfuglene kan lide den), rosmarin - og hvad jeg nu ellers kan finde i de lokale supermarkeder. Så der blev plantet et par "blomstersalvie" (jeg går ud fra, at de ser ud af mere end de smager). Pæne blå blomster. Og i dag stod hunnen, Krupskaja, så på tæer for at æde blomsterne. Det var absolut for varmt til at være fremme, men hun havde siddet under en løvefod (den giver også god skygge, men fylder en del) hele dagen og kigget på denne salvie i blomst.

Og vi ved jo alle, at det, man selv finder, smager meget bedre end det, som man får serveret.

De andre dyr har holdt sig helt usynlige.
mvh.

Ditlev V. Petersen

Brugeravatar
peter
Site Admin
Geografisk sted: Frederikshavn

Re: Sær smag

Indlæg af peter » 23-07-2019 19:03:24

Et godt udvalg du har Ditlev, blomsten har sikkert været fristende længe, så nu skulle det være 😀

Jeg har plantet citronmelisse for en del år siden, det spreder sig voldsomt, faktisk ud over hele haven, men jeg har endnu ikke set padderne hapse det. Mens tidsler og brændenælde glider fint ned.
Med venlig hilsen
Peter Jensen

Har du problemer med at tilmelde dig forummet så kontakt mig via kontakt siden - se link nederst på siden.

Besvar